طب سنتی نوین ایران ( طب موثر )
چرا حزیران برای حجامت واقعیت ندارد
هر ساله تا بهار فرا می رسد بیان مطالب کاسب کارانه و غیر علمی در بین مردم شیوع پیدا می کند و از همه بدتر این مطالب غیر علمی توسط بعضی از همکاران پزشک مطرح و انجام می شود
و این موضع باعث می شود نوزاد و کودک ، پیر و جوان در هر شرایط و سنی باشند به انجام حجامت تشویق شوند و احساس کنند اگر در این ایام حجامت کردند دربقیه سال سلامتی آنها تضمین است !!!!!!!
(البته از یاد نبریم که چند میلیارد پول بنام حزیران در مراکز قانونی و غیر قانونی با انجام حجامت جابجا می شود )
یکی از این موارد ایام حزیران برای انجام حجامت در فصل بهار است
(این مطالب به هیچ وجه اصل حجامت را نه تنها زیر سوال نمی برد بلکه نویسنده اعتقاد دارد صد درصد حجامت در پیشگیری و درمان موثر است اما باید با اندیکاسیون و رعایت کنتراندیکاسون انجام شود )
ابتدا سوال این است این حزیران برای انجام حجامت براساس دانش کدام مکتب درمانی است ؟ طب اسلامی و یا طب سنتی ؟
یعضی معتقدند روایاتی در مورد حزیران وجود دارد چقدر می توان به صحت این روایات اطمینان داشت؟
انجام حجامت به قبل از ظهور اسلام برمیگردد یا بعد از ظهور اسلام ؟
اگر قبل از ظهور اسلام بوده است پس حجامت اسلامی نیست و تنها اسلام آن را تائید کرده است
حجامت مثل همه روشهای درمانی طب سنتی است ، دادن قداست به حجامت برخلاف تاریخ علمی اسلام است ( البته بعضی با دادن قداست به حجامت سود می برند)
اگرحجامت قبل از ظهور اسلام بوده و براساس دانش طب سنتی ایران است ( طبی که سابقه چند هزار ساله دارد) چرا درآئین بهداشت و درمان زرتشت که علم پزشکی را به تخصص های مختلف تقسیم کرد و در کتب معروف و منابع مطرح طب سنتی ایران از جمله کتابهای قانون در طب ، الحاوی ، ذخیره و....... هیچ اثری از حزیران نیست و ابن سینا ، رازی و جرجانی هیچ اشاره ای به آن نداشته اند
مگر می شود موضعی در مورد طب با این شدت بوده و 3 پزشک مسلمان : ابن سینای بزرگ ، رازی دانشمند و جرجانی شهیر حتی کلمه ای از آن ننویسند ؟
اینها حتی اگر لازم بود به جالینوس و بقراط استناد کرده اند اما چرا یک کلمه به روایات مورد ادعا در مورد حزیران (اگر واقعیت داشته ) اشاره نکرده اند ؟
چطور پزشکان مسلمان و مشهوری بودند که این احادیث را در صورت صحت ندیده اند ؟ پس اگر بوده و دیده اند و ننوشته اند چه باید گقت ؟
ابن سینائی که ریزترین مسائل پزشکی را در همه زمینه ها نوشته است چطور از حزیران در حجامت سخنی نگفته است ؟ این پزشک ایرانی بعد از ظهور اسلام بوده و باید اگر حزیران واقعیت می داشت مطالب آن را می دید و اظهار نظر می کرد
از بعد دیگر ما بنا را بر این می گذرایم که حزیران واقعی و درست باشد در این صورت تا بحال کدام مرجع علمی در طب سنتی و یا اسلامی ثابت کرده است که حجامت در ایام حزیران مورد ادعا ، چقدر در حفظ سلامتی و درمان دردها موثر است؟
چرا باید در ایامی که نه وجود اش و نه دلیل علمی اش مشخص نیست از نوزاد 10 روزه تا پیر مردان و زنان 100 ساله را از دم تیغ حجامت رد کنیم ؟
ادامه دارد..............
دکتر حسن حاج طالبی
طب سنتی نوین ایران ( طب موثر )